Jaaroverzicht 2017

Op 1 januari worden er traditioneel nieuwjaarsbrieven voorgelezen. Ook het Natuurhulpcentrum heeft haar nieuwjaarsbrief klaar... in de vorm van ons jaaroverzicht 2017.

Om te beginnen willen we iedereen een GELUKKIG 2018 toewensen. Hopelijk kunnen we dit jaar, met jullie steun, weer vele duizenden wilde dieren een tweede kans geven.

Ook op 1 januari wordt de permanentie in het Natuurhulpcentrum verzekerd door medewerkers en vrijwilligers en de allereerste patiënt die in 2018 onze hulp nodig had was een keep. Deze vinkachtige uit het Noorden komt in onze streken de winter doorbrengen. Het is een zeldzaam vogeltje in ons opvangcentrum.

Maar uiteraard gaat het hier vooral over de terugblik op afgelopen jaar.

2017 klokten we af op 6942 opgevangen dieren. Met als top 3: op nummer 1 de egel, de houtduif op 2 en de Turkse tortel staat op de derde plaats. De Europese dieren vertegenwoordigen met 5906 stuks trouwens 85% van alle dieren die we opgevangen hebben.

Daarnaast werden ook 1036 exotische of tamme dieren omringd met de beste zorgen. Spectaculaire luipaarden, een ontsnapte geit of een gedumpte baardagame, ze konden allemaal op onze hulp rekenen.

lijst.

Jaaroverzicht 2017

Wil jij ook je steentje bijdragen?

Er zijn tal van manieren om ons centrum te steunen, zoals: zelf de handen uit de mouwen steken als vrijwilliger, oud papier, ijzer of kroonkurken voor ons verzamelen, dierenverzorger voor één dag worden, een rondleiding boeken, deelnemen aan onze activiteiten of gewoonweg lid worden..